Jaarverslag ERC’69-Univé Seizoen 2002-2003

Jaarverslag ERC69-Univé

Looptijd: december 2002 t/m september 2003

Dit verslag is samengesteld aan de hand van bestuursvergaderingen, welke elke maand worden gehouden. De belangrijkste gebeurtenissen zijn verwerkt in dit verslag.

December 2002:

Sponsor Vosskuhler blijft herhaaldelijk in gebreke om het verschuldigde sponsor bedrag te betalen. Het gaat om een bedrag van € 800,-.  Faillissement aanvragen voor Vosskuhler brengt enkele risico’ s met zich mee Tot nu toe heeft het ERC’69 niets opgeleverd maar ook niets gekost. Er wordt gekozen voor het verbreken van de relatie met Vosskuhler.

We gaan een clubaansprakelijkheidsverzekeríng afsluiten bij onze hoofdsponsor Univé. Univé was goedkoper dan de ABN AMRO.

Het is al een tijdje onrustig aan het front van de trainers. Het ziet er naar uit dat Gary Allcock naar het buitenland wordt gestuurd. Ook zijn blessure met zijn onderbeen speelt ons parten. Ons trainings-programma lijdt eronder.

Marco Derksen, Wilfred van de Berg en Joris de Grooth hebben zich aangemeld bij de barcommissie.

Sinds een tijdje is het bestuur bezig met het opstellen van een beleidsplan en vijfjarenplan. Het doel is dat het in september 2003 klaar zal zijn.

De nieuwe grote lichtbak is gearriveerd. Ewoud zal een fles drank worden aangeboden.

Januari 2003:

De barcommissie wordt omgedoopt in accommodatiecommissie. De taken van de barcommissie worden hiermee uitgebreid.

Op zondag 5 januari is de nieuwjaarsreceptie gehouden. De opkomst was redelijk te noemen

Wederom zijn alle sponsoren ook uitgenodigd, maar zoals andere voorgaande jaren laten deze het afweten.

Er is nog geen nieuws over Gary Allcock of hij nu wel of niet wordt uitgezonden. We moeten er rekening mee houden dat we op zoek moeten naar een andere trainer voor het volgend seizoen. Geruime tijd is het stil rondom Gary. Nutte neemt zolang de trainingen op zich en gaat bekijken hoe dit het beste is te organiseren.

Februari 2003:

De accommodatiecommissie gaat een feestavond organiseren het wordt een Irish Stew avond. Er zijn plannen om een tassenrek buiten te maken en van de bestuurskamer zal een voorraadhok gemaakt worden ivm ruimtegebrek.

Chris Jan Oppers is benaderd voor een eventueel trainersschap. Van Gary horen we geruime tijd al niets meer Binnenkort hopen we meer van Chris Jan te horen.

De website moet nodig worden bij gehouden. Er staan gegevens op van een halfjaar geleden. De boys van de website worden hierop aan gesproken.

Bouke sluit zich aan bij de PR commissie, waarvoor hulde!

Tourcommissie is bijeen geweest en hebben besloten dat we met Pasen op tour gaan naar Gent in België.

Financieel gezien staan we er niet rooskleurig voor. Veel leden hebben nog niet de contributie betaald. Ook Univé en de Geus moeten nog het sponsor geld betalen. Gezamenlijk gaat het hier om een bedrag van ongeveer € 2.700,– a € 3.000,–. Age gaat aanmaningen versturen en gaat een brief maken voor leden die nog niet hebben betaald.

Er wordt een lustrumcommissie in het leven geroepen. Volgend jaar in 2004 bestaat de club 35 jaar. Dit moet uiteraard goed gevierd worden. Pier Visser, Menno van Melle, Tonny ter Braak en Wim Post hebben zitting in de commissie.

KSV, de dranken handelaar die onze club van drank voorziet, is vaak heel vaag met rekeningen. Age gaat erop toezien dat de rekeningen kloppen. KSV is ook zeer laks in het meenemen van emballage.

Maart 2003:

Het kasboek van de bar wordt tegenwoordig bij gehouden in de computer. Dit geeft een veel duidelijker overzicht aan inkomsten en uitgaven.

Chris Jan is benaderd voor het trainersschap maar heeft nog geen antwoord gegeven. We wachten af.

De website is iets verbeterd maar is nog steeds niet optimaal, dit kan beter.

De tourcommissie meldt dat het nog niet storm loopt met aanmeldingen voor de tour met Pasen, tot nu toe zijn er 17 aanmeldingen.

Met KSV zijn we bij wat betreft betalingen, dit begint nu beter te lopen.

Financieel gat het nog steeds niet goed. Leden moeten nog betalen. Ook bepaalde sponsoren blijven achter met betalingen. Age en Norbert gaan de sponsoren benaderen om te betalen. Op dit moment kunnen we de declaraties van leden niet direct betalen. We hebben wel een positief saldo maar we verwachten binnenkort een aantal rekeningen van de gemeente en de bond.

Alle commissies gaan bezig met een begroting opstellen voor het beleidsplan van de club.

Er wordt overwogen om een leger-tent aan te schaffen voor tripjes ed. Als we een geschikte tent vinden zal deze worden aangeschaft.

Bepaalde hoofdstukken van het beleidsplan en het 5-jarenplan krijgen vorm. Het bestuur blijft hier mee bezig.

April 2003:

Misschien kan de accommodatiecommissie aan een aantal barkrukken komen via de vestingbar. Onze krukken zijn niet meer om aan te zien en we zijn zoekende naar nieuwe krukken.

Gary Allcock zit in Irak en we hebben nog steeds geen nieuwe trainer voor het volgende seizoen. Geen nieuws van Chris Jan. Het bestuur heeft nog een optie over maar daar zal eerst over worden gepraat.

Norbert en Bouke hebben Wouter in het vizier om hen te steunen in de PR commissie. De PR commissie heeft een offerte aangevraagd bij Cinestar om voor aanvang van films een reclamespotje van ERC te laten zien.

De tent die wordt aangeschaft zal telkens worden verhuurd voor een bedrag van € 100,- Zo verdient die zich zelf weer terug.

Clubblad blijft een zorgenkindje. het ontbreekt aan copy. Te weinig mensen leveren een stuk in bij Tonny.

Mei 2003:

We kunnen aan barkrukken komen van de vestingbar, 25 krukken voor € 250,-

De lichtbak is verwisseld. Nu kan men ons clubhuis zien liggen vanaf het Arke stadion.

Dick heeft aangegeven dat hij wel een dag in de week de trainingen wil verzorgen, aangezien we nog steeds niets van de Engelsen hebben gehoord. Nutte en Tonny proberen het telkens weer om in contact te komen maar nog zonder resultaat.

Er wordt mondjesmaat aan de site gewerkt, kan allemaal beter.

De tour naar Gent is goed verlopen alleen de tourshirts vielen een klein beetje tegen omdat ze niet te ruilen waren.

De animo voor beachrugby op Ameland groeit gestaag. We hebben het idee om al op donderdag te Vertrekken zodat we een betere plaats hebben dan vorig jaar.

Financieel staat er nog een bedrag open van € 4500,- die we nog moeten krijgen van sponsoren en de leden. Na een brief van Age naar de leden begint dit nu te lopen.

De gemeente laat ons weten dat het nog wel 10 jaar kan duren voordat er sprake zal zijn van de Noord West tangent die gepland staat over ons sportpark. Ook wordt er binnenkort een hek langs ons veld geplaatst zodat er geen auto’s meer op kunnen. De kleedkamers krijgen nieuwe leidingen ivm legionella gevaar.

Nutte baalt ervan voor de zoveelste keer dat er heel weinig mensen op zijn email reageren.

Juni 2003:

We hebben barkrukken gekregen, 40 stuks voor € 200,-

De PR commissie gaat zich bemoeien met de introdagen van de studenten.

Het kameradentoernooi is prima verlopen, een aantal jongens leken geïnteresseerd. Ook financieel heeft het een en ander opgebracht

Financieel gaat het iets beter met de club, een aantal sponsoren hebben nu betaald.

Norbert is aangewezen om het 5-jarenplan te presenteren bij Univé. We willen graag dat Univé ons blijft sponsoren. Univé wilde wel een plan van ons zien voordat ze instemmen met een vervolg.

Juli 2003:

De verdeling van het schoonmaken van het sportpark is bekend, ERC is als eerste aan de beurt in de maand september.

Gary heeft Irak overleefd en heeft te kennen gegeven dat hij ons wil blijven trainen. Hiermee vervallen andere opties. Chris Jan had al laten weten dat hij niet wilde.

Dick en Job willen ook trainingen gaan verzorgen. We denken aan 1 keer in de week. Dinsdags Gary en op donderdag Dick en/of Job.

Het 5-jarenplan is ingeleverd bij Univé door Norbert, nu nog even afwachten hoe dit afloopt.

Om meer leden te werven hebben we bedacht dat we Flyers in woonwijken gaan rondbrengen. Er wordt gewerkt aan een ontwerp. In september en oktober zullen ze worden rondgebracht.

Tonny geeft aan dat hij wil stoppen met het clubblad. Hij krijgt te weinig respons van de leden. Op de volgende ALV zal dit ter sprake worden gebracht.

Ameland was een groot succes. De organisatie was perfect. Hulde!

Financieel gat het weer iets beter. We lopen op schema wat facturen betreft. De Geus blijft nog steeds in gebreke om te betalen. Daar staat nog een groot bedrag open.

Job geeft aan dat hij gaat stoppen als secretaris, het wordt tijd dat iemand anders het gaat over nemen.

Augustus 2003:

Er is een tassenrek gemaakt bij de ingang van het clubhuis. Zo hebben we binnen meer ruimte.

Deze maand heeft Norbert weer een gesprek met Univé over sponsoring. De indruk is dat Univé ons nog een keer wil sponsoren.

De website is totaal vernieuwd, ziet er goed uit. Het inloggen gaat nog niet probleemloos maar daar wordt aan gewerkt.

Weer komt er geen clubblad vanwege een computercrash. Roy heeft aangegeven dat hij zich met het clubblad wil gaan bemoeien.

Age heeft de begroting voor het volgende jaar klaar.

September 2003:

De Hogeschool heeft aangegeven te stoppen met de studentenkaart. Er zal in ieder geval iets gaan veranderen voor de studenten van de Hogeschool aangaande de contributie.

Het sportpark is door ERC schoongemaakt. Ook het clubhuis heeft een schoonmaakbeurt gekregen. Het ziet er weer keurig uit.

Op de campus zijn folders rond gedeeld. Het is nu nog te vroeg om te weten of dit resultaat heeft. Deppenbroek komt binnenkort aan de beurt.

Univé gaat ons nog een jaar sponsoren voor een bedrag van € 1.600,-

Financieel staan we er redelijk goed voor steeds meer sponsoren gaan betalen. De sponsoren die achterblijven krijgen een aanmaning.

Einde jaarverslag

Job Oude Bekke